Starostlivosť o auto: Oplatí sa investovať do hliníkových alebo lacnejších plechových diskov?

Medzi vodičmi alebo vlastníkmi automobilov je už roky aktuálna téma:
Sú lepšie plechové alebo aludisky a aký je medzi nimi rozdiel?
Pod aké špecifické vlastnosti sa dokáže podpísať prevedenie, respektíve materiál pneudiskov? Aj tento „detail“ má svoje opodstatnenie a celkový efekt nielen na imidž auta, ale takisto na jeho jazdné vlastnosti. Prioritný faktor (cenový rozdiel) už poznáme všetci, hliníková forma je spravidla drahšia, avšak oplatí sa do nej investovať?Biele Ferrari.jpg
V prvom rade sa zameriame na tú najviditeľnejšiu časť, materiál. V tomto smere je víťaz jasný, najmä z hľadiska estetiky, elegancie a celkového dizajnu. Disky z hliníku https://www.najdisky.sk/hlinikove-disky/ dokážu značne napomôcť celkovej vizuálnej stránke vášho vozidla a naopak s plechovými sa dá kompletný dizajn narušiť, najmä ak vravíme o modernejších typoch áut.

  • Je síce pravda, že plechové disky sa dajú „vyzdobiť“ plastovými puklicami, ale predsa len sa nemôžu v tomto smere rovnať s favoritom, respektíve dizajnom aludiskov (hliníkových). Tieto sú viditeľne modernejšie, štýlovejšie a prakticky žiadne ďalšie skrášľovanie nepotrebujú.

Z hľadiska dizajnu a najmä jeho stálosti je ďalším podstatným faktorom proces alebo náročnosť údržby. Vieme, že v prípade plechového materiálu je obávaným bodom najmä jeho korózia, respektíve jej následné odstraňovanie, čo veru nie je „med lízať“. Naopak hliník stačí len prečistiť, čím vravíme o veľmi jednoduchej, prakticky nízkej náročnosti údržby. Ak sa pozrieme na starostlivosť z dlhodobého hľadiska, aludisky prakticky len namontujete, občas prečistíte a to je všetko, no treba si dávať pozor na ich poškodenie pri styku s obrubníkom. Následná oprava alebo výmena hliníkových diskov totiž nie je najlacnejšia.Auto, koleso, cesta.jpg
Pod jazdné vlastnosti sa podpisuje hmotnosť diskov a fakt, že hliník je ľahší. Tým pádom znižuje spotrebu pohonných hmôt, šetrí životnosť súčiastok a celkovo ľahší pocit ucítite aj pri štarte a brzdnej dráhe.